Od lutego 2009 roku została uruchomiona Gra kierownicza „Wirtualna klinika”, przeznaczona dla studentów kierunku Zdrowie Publiczne. Liczba uczestników rozgrywek sięga aż 500 osób.

Zajęcia pod nazwą Gra kierownicza - zarządzanie ZOZ są czasem poświęconym na działanie na platformie „Wirtualna Klinika”. W trakcie laboratoriów studenci (tworzący kilkuosobowe grupy ćwiczeniowe) podejmują decyzje związane z zarządzaniem placówką opieki zdrowotnej (m.in. wybierają nazwę, misje placówki, zakładają oddziały, wybierają sprzęty, zatrudniają personel, zakładają lokaty i pobierają wedle potrzeby kredyty). Po każdej rundzie studenci mają możliwość kontrolowania swoich danych finansowych. Po zakończeniu kilku rund, na podstawie uzyskanego wyniku finansowego konkretnej placówki, grupy uzyskują oceny z przedmiotu.

Wirtualna Klinika jest platformą, która umożliwia kierowanie konkretną placówką opieki zdrowotnej, a wszelkie podejmowane decyzje mają swoje odzwierciedlenie w uzyskanym wyniku finansowym. Pozwala to na korygowanie błędnych decyzji związanych z procesem zarządzania, zapamiętywaniem i powielaniem decyzji przynoszących korzyści.

 

UWAGA! Korzyści dla studentów płynące z uruchomienia „Wirtualnej kliniki”: 

  • nauka pracy zespołowej,
  • nauka systematycznej pracy,
  • nauka podejmowania decyzji w warunkach niepewności,
  • nauka gospodarowania dobrami rzadkimi,
  • nauka przewidywania rozwoju sytuacji rynkowej,
  • nauka planowania strategicznego,
  • nauka zarządzania przedsiębiorstwem,
  • nauka konstrukcji podstawowych dokumentów finansowych,
  • nauka zarządzania personelem

Ocena rezultatów podjętych decyzji mierzona jest za pomocą zbilansowanej karty wyników w skład której wchodzą punkty związane z oceną działalności w następujących sferach:

  • satysfakcja pacjentów,
  • satysfakcja pracowników,
  • długość oczekiwania pacjentów na wykonanie usług medycznych
  • rentowność przedsiębiorstwa