W okresie realizacji projektu “Program rozwoju WSIiZ- Uczelnia Jutra”, tj. od października 2008 roku do czerwca 2010 roku wsparcie szkoleniowe uzyskało 120 pracowników naukowo-dydaktycznych w Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Uczestnicy projektu mogli uczestniczyć w następujących szkoleniach:
Warsztat dydaktyczny - w ramach tego szkolenia uczestnicy podnieśli swoje kompetencje wykładowcy akademickiego w zakresie aktywnych form prowadzenia zajęć, profesjonalnego przygotowania się do zajęć, pracy z grupą oraz kulturowych uwarunkowań prowadzenia zajęć dla studentów obcokrajowców. Dodatkowo dla zainteresowanych beneficjentów zorganizowane zostały sesje coachingowe, w których uczestnicy mogli przepracować realne problemy, z jakimi spotykają się w swojej pracy dydaktycznej.
Sztuka autoprezentacji i wystąpień publicznych - szkolenie przygotowane było z myślą o wykładowcach akademickich, którzy dzięki różnorodności zajęć mogli poznać psychologiczne aspekty zachowań autoprezentacyjnych. Każdy z uczestników mógł także w praktyczny sposób przećwiczyć poznane techniki i metody. Każde wystąpienie publiczne uczestnika było nagrywane a następnie analizowane przez trenera i grupę.
Zarządzanie stresem - szkolenie miało na celu przekazanie teoretycznych zagadnień dotyczących psychologii stresu, ale także praktycznych umiejętności radzenia sobie z nim poprzez zastosowanie odpowiednich technik poznawczych i relaksacyjnych.
Metodologia badań naukowych - szkolenie podzielone zostało na 3 części. Pierwsza z nich to wprowadzające do tematu wykłady. Druga część warsztatowa dostosowana została do dyscypliny naukowej poszczególnych uczestników. Część trzecia to praktyczne umiejętności poznania program statystycznego SPSS.
Kurs szybkiego czytania i technik uczenia się - uczestnicy kursu mogli rozwinąć umiejętność szybkiego i trwałego zapamiętywania dużej ilości materiału jak i zwiększyć tempo czytania.
Excel średniozaawansowany - uczestnicy w praktyczny sposób mogli poznać program Excel. Ponadto w ramach realizowanego projektu 40 osób poszerzało swoje kompetencje językowe w zakresie języka angielskiego i niemieckiego.